Aanbieding!

Cardo Freecom 1 Plus DUO

165,00

De ideale headset voor als het je primair gaat om navigatieaanwijzingen, telefoon en/of muziek, met ondermeer ingebouwde FM Radio. Maar ook communicatie met je passagier is mogelijk! Let wel: deze set is NIET geschikt voor Bike to Bike.

De DUO bevat TWEE units

De freecom 1 beschikt over 2 bluetoothkanalen en kan dus tegelijk met zowel GPS als Telefoon in verbinding staan. Dat is ondermeer van belang voor de TomTom Rider 550.

Uitverkocht

Join the waitlist to be emailed when this product becomes available

Artikelnummer: freecom1-plus-duo Categorieën: , ,

Beschrijving

Kenmerken van de Cardo Freecom 1 Plus:

Intercom

  • Bike-to-passenger intercom, communicatie tussen bestuurder en passagier.
  • Cardo Gateway, pair met een ander merk headset.
  • VOX, spraak gestuurd bellen, aannemen of weigeren van inkomende
    oproepen.
  • AGC technologie, automatische volumeregeling op basis van
    omgevingsgeluid en rijsnelheid.

Verbinding met Bluetooth® apparaten

  • Dual Handsfree profiel maakt gelijktijdig koppelen van twee Bluetooth®
    apparaten mogelijk.
  • Parallel Audio Streaming: Ontvang GPS instructies of luister naar muziek via de smartphone of radio terwijl je in een gesprek bent (alleen met Android).
  • Tijdens telefoongesprekken of als je aan het luisteren bent naar muziek/radio
    worden deze gemute zodra je een GPS instructie ontvangt.
  • Mobiele telefoon Conference Mode (rijder en passagier met beller aan andere
    kant van de lijn).

Muziek-en radiofunctionaliteiten

  • Geïntegreerde RDS FM-radio en zes voorkeurszenders.
  • A2DP/AVRCP, draadloos muziek streamen vanaf het navigatiesysteem,
    telefoon of MP3-speler in hoge kwaliteit.
  • Pas de audiovolume afzonderlijk aan voor: Muziek, radio, een
    intercomgesprek of GPS instructie.
  • Music Sharing™; deel draadloos via A2DP muziek met de passagier.

Overige specificaties

  • De ultradunne verwijderbare HD speakers (40mm), kunnen vervangen worden voor speakers naar eigen keuze met 3.5mm jack.
  • De Freecom 1 Plus wordt geleverd met een hybride microfoon.
  • Stel ‘m eenvoudig in naar je eigen wensen dankzij de Cardo SmartSet App.
  • Personaliseer instellingen en ontvang software updates via de Cardo
    community.
  • IP67 gecertificeerd, water- en stofdicht.
  • Tot 13 uur communicatie – één week standby.
  • Blijf de Freecom 1 Plus gebruiken terwijl je ‘m oplaadt via de 12V van je motor of een battery pack.
  • Slank en aerodynamisch design (slechts 16mm) zorgt voor minder windgeruis in de helm.
  • Bluetooth® 4.1 chip.

Cardo Bluetooth

Er zijn diverse merken Bluetooth headsets, zo veel dat je als gebruiker vaak door de bomen het bos niet ziet. De meeste bekende merken zullen allemaal in basis wel voldoen. Echter: zeker als je werkt met een TomTom Rider en je wilt alle opties kunnen gebruiken stelt dat specifieke eisen aan je headset.

Na vergelijking van de verschillende aanbieders heb ik als MrGPS besloten me te concentreren op het actuele aanbod van Cardo. De huidige systemen zullen bij alle systemen van Garmin en TomTom goed functioneren en er is een duidelijke ‘line-up’ van mogelijkheden/onmogelijkheden in de verschillende prijsklasses.

Dat laatste zet ik hieronder op een rij, met het gebruiksprofiel als uitgangspunt:

<volgt>

advies bluetooth

Er zijn diverse merken Bluetooth headsets, zo veel dat je als gebruiker vaak door de bomen het bos niet ziet. De meeste bekende merken zullen allemaal in basis wel voldoen. Echter: zeker als je werkt met een TomTom Rider en je wilt alle opties kunnen gebruiken stelt dat specifieke eisen aan je headset.

Na vergelijking van de verschillende fabrikanten heb ik als MrGPS besloten me te concentreren op het actuele aanbod van Cardo. De huidige systemen zullen bij alle systemen van Garmin en TomTom goed functioneren en er is een duidelijke ‘line-up’ van mogelijkheden/onmogelijkheden in de verschillende prijsklasses.

Kort en goed komt het hier op neer:

  • Koop je je headset vooral voor navigatieaanwijzingen en evt telefonie en een beetje muziek: kies dan de freecom 1Plus
  • Wil je bovendien communiceren met de passagier achterop? Ook dan de freecom 1 Plus.
  • Is het één van twee bovenstaande maar vind je muziek (geluidskwaliteit belangrijk?) Kies dan de freecom 4Plus JBL.
  • Wil je bike to bike communiceren, is 500 meter voldoende en is geluidskwaliteit ondergeschikt? Dan is de freecom2 Plus is prima keuze
  • Wil je bike to bike over iets grotere afstand, maar gaat het je vooral ook om geluidskwaliteit? Maar moet het wel een beetje betaalbaar blijven? Kies dan voor de freecom 4Plus
  • Is bike to bike echt de kern van de zaak? Met groot bereik en superieure kwaliteit en gebruiksgemak? Kies dan voor de Packtalk, met DMC techniek (let wel: je partner moet ook een packtalk hebben om de voordelen te kunnen benutten). Kost een paar centen maar dan heb je ook echt de créme de la créme. Rij je regelmatig met dezelfde, grotere, groep: dan allemaal aan de packtalk, beter is er niet.

Bij de packtalk heb je de keuze uit de Bold en Slim. De Bold is makkelijker te bedienen, maar wat dikker. De Slim juist super-plat.De slim is niet op elke helm even makkelijk te monteren; vraagt wellicht want handigheid of kleine modificatie aan de helm. Bij twijfel: kies de bold.

In Amerika wordt de Packtalk Bold het meest verkocht; mijn inschatting is dat in Nederland, met de samenwerking met JBL, de freecom4Plus-JBL de hoogste ogen gaat gooien.

Let wel:

  1. bij de freecom1plus en freecom2plus zitten ‘standaard’ speakers. Die voldoen prima voor navigatie en spraak, voor muziek vind ik ze eigenlijk wat te schril. Dat is de JBL een enorme vooruitgang. De freecom4plus en Packtalks worden standaard met JBL geleverd.
  2. Binnen enkele maanden zal de JBL speakerset naar verwachting ook los te koop zijn, voor ca 79 euro en kan dan met de freecom1plus en 2plus gebruikt worden. Kijk je dan naar het prijsverschil tussen de 1/2 tegenover de 4 dan zou ik, vanwege de geluidskwaliteit altijd tenminste voor de 4 gaan; ook al gebruik je de bike to bike (nog) niet. De Packtalk daarentegen is nog weer een stap hoger en moet je echt alleen kiezen als bike to bike communicatie voorop staat.

Inbouw en pairing freecom

Inbouw in de helm lijkt lastig, maar is bijna altijd een koud kunstje. Wel een paar puntjes van advies:

  • Werk op je gemak, ga niet haasten. Het kán in 5 a 10 minuten, maar dat moet niet het doel zijn
  • Je hebt te maken met dunne snoertjes; werk zorgvuldig en forceer niet
  • Ga je ook de radio gebruiken? Zorg dan dat het kabeltje naar de tweede speaker bovenlangs ‘oversteekt’, dus niet via de achterzijde.
  • Bij pairing: heb in de gaten dat er verschil is tussen telefoon en gps pairing.

Bekijk op je gemak onderstaande video’s en het gaat zeker lukken!
Note: de freecom2 video’s gelden voor alle freecoms.