MrGPS – Promotor – 2012

2012 is natuurlijk een historisch jaar in GPS land: de start van MrGPS !! 😉

Zoals je in de jaren hiervoor hebt kunnen lezen was ik natuurlijk al veel langer actief (acht en een half jaar om precies te zijn), maar was toen werkzaam bij WayPoint.

Waarom zelfstandig verder? Da’s een lang verhaal. Maar ik zal het kort houden:

Ik heb bij Waypoint met heel veel plezier veel nieuwe dingen kunnen ontwikkelen. De OnRoute producten voorop. Ik was daarmee, zonder arrogant te willen zijn, zo’n beetje de ‘uitvinder’ van scenic routing; en sowieso waar het gaat om het gps toestel dat zelfstandig een mooie route kan berekenen. Iets wat nu standaard op zowel de garmin als TomTom zit (ofschoon de één daar beter in slaagt dan de ander). 

Maar ook bijvoorbeeld de ‘uitvinding’ van het gebruik van Bluetooth op de motor stamt uit die tijd. Want daarmee hadden we, met de ‘perfect cradle Blue’ voor de Garmin Streetpilot de wereldprimeur. Alle Cardo’s, Sena’s en wat dies meer zij volgden pas jaren daarna. 

Daarnaast was ik in die voorgaande jaren ook erg actief met gebruikersondersteuning. Heb het gpsforum (met bijna 30.000 berichten van mij hand) opgezet en ben gestart met de eerste, ontzettend knullige, instructievideo’s op YouTube. Ook gaf ik de allereerst cursussen Mapsource… Mooie tijd!

Maar… naarmate WayPoint groeide veranderde ook de cultuur van het bedrijf. Was de kern aanvankelijk passie, vernieuwing en service, werd er steeds meer meer gestuurd vanuit kostenoptiek (ook belangrijk) en meer corrigeren en controleren dan stimuleren. Dat leidde in toenemende mate tot botsingen. Ik zou het kort houden: we zijn niet als vrienden uit elkaar gegaan.

Mezelf vervolgens afvragend wat ik dan later wilde worden gaf ANWB Promotor aan juist heel graag met mij persoonlijk verder te willen gaan. Sterker: ook de naam ‘MrGPS’ alsook het logo werd door ANWB bedacht en ontworpen! Naast trainingen in het ‘Promotor clubhuis was al snel mijn  eerste cursus DVD een feit: “mapsource voor motorrijders”. 

Aanvankelijk wilde ik me tot instructie beperken, maar ik kreeg zó vaak de opmerking: “je weet er alles van en ik heb vertrouwen in; kan ik dat toestel niet ook bij jou kopen…” dat ik me vervolgens ook daarop ben gaan richten. Aanvankelijk ‘houtje touwtje’ inmiddels qua logistiek professioneel van opzet. Het klantcontact doe ik echter nog steeds 100% zelf, zowel online als offline. En da’s wat het leuk maakt. Al jaren lang!